2014. szeptember 14., vasárnap

Piknik kosár nászajándékba

Úgy adódott, hogy hivatalosak voltunk egy esküvőre, amire nagyon készültünk is, de sajnos nem tudtunk végül elmenni. Utána jött a nyár, hol az ifjú párnak, hol nekünk nem volt alkalmas a találka, hogy végre átadhassuk az ajándékot. Meglepetés nem volt, adtuk, amit megbeszéltünk, de körítésnek úgy gondoltam, kéne valami olyat csinálni, amiről azért majd eszükbe jutunk. Ha másért nem, talán azért, mert nem megszokott - mondhatni inkább lökött - ötlet. Így született meg a megoldás: készítek egy piknik kosarat, teli finomsággal, s belerejtem az ajándékot is.
Már csak azt kellett kitalálnom, mi legyen benne. Szerencsére az ünnepeltek minden evők, ez sokat könnyített a helyzeten, azonban gyerekbarát verziót kellett készíteni. Valami könnyű, nyári fogást akartam, ami egy pikniken is megállja a helyét, mégis finom és laktató. A választás így esett a tortilla tekercsre. Piknik pedig nincs desszert nélkül, ezért azt is készítettem gyümölcsös-mézes kuszkusz formájában. A kosábra tettem még egy üveg pezsgőt, házi eperlekvárt, s egy kis mézet is, mert ezeket tudom, hogy szeretik.


Tortilla tekercs

12 dkg kukoricaliszt
18 dkg finomliszt
kb. 2 dl langyos víz
fél cs. sütőpor
4 ek olíva-, vagy repceolaj
1 kk só

paradicsomos salsa, vagy inkább szósz:
3 paradicsom
5 cm-es zellergumó
1 pici burgonya (elhagyható, én a lé miatt tettem bele, mert nem volt sok időm elfőzni a szaftot)
1 kisebb cukkini
kakukkfű ízlés szerint
1 ek olívaolaj
bors
cukor

sült csirkemell

A tortillához a szárazakat összekevertem, majd hozzátettem az olajat, végül annyi vizet, hogy szépen összeálljon a tészta. Fél órát pihentettem. Ez alatt az idő alatt apró kockára vágtam a zöldségeket, majd olajon puhára pároltam, fűszereztem ízlés szerint, majd félretettem, hogy hűljön. A kész sültcsirke mellét felszeleteltem nagyon vékony szeletekre.


Száraz serpenyőt hevítettem, majd a 12 részre osztott tésztát lisztezett deszkán nagyon (tényleg nagyon!) vékonyra nyújtottam, s a forró edényben addig sütöttem mindkét oldalát, míg hólyagos lett, s picit megbarnult. A kész tésztákat konyharuhával letakartam, hogy puha maradjon.

A kisült tésztákat megkentem a szósszal, rátettem a csirke szeleteket, majd összehajtottam, csomagoltam.


Muszáj volt megkóstolnom, pusztán minőség ellenőrzés végett. Jó lett. Az ünnepeltek is így értékelték, akiknek innen is üzenem: köszönöm a lehetőséget és sok-sok boldogságot kívánok szeretettel!

Ez a recept a maradékok felhasználásához is ideális. Egy kis pörkölt, ragu, sült hús tökéletes töltelék lehet. Ezen kívül olcsó, gyors és egyszerű is! Próbálják ki!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...