2013. március 29., péntek

Húsmentes és gyorsan összedobható

Vagyis majdnem húsmentes, mert egy szelet szalonna elrejtőzött a töltelékben. Ennyit előjáróban.
A szigorú diétán lassan igyekszem enyhíteni. Most már kiderült, hogy Nagyláb pöttyössége miatt a tejtermékekkel kell vigyáznom, azonban elkezdtem egyre több zöldségfélét visszahozni az étkezésünkbe a vitamin- és rostpótlás érdekében, ezért lelkesen járunk Nagylábbal piacra. A sor rögtön egy "K" betűssel kezdődött, egészen pontosan kínai kellel, amiből kelkáposzta főzelék készült, természetesen az első főzőlétől, s a levelek főerétől megszabadítva. Nagyláb él és virul, hasfájás nincs, jöhet a többi káposztaféle. Készült már "majdnem Hugh-féle"  (Hugh Fearnley-Whittingstall angol szakács) zeller-répa saláta majonéz-csökkentett változatban, zöldségragu hajdinával, és rizzsel is, ám ezek fotó hiányában nem kerültek publikálásra a blogon.
A gombával is vigyáznom kell, hiszen allergén, de nem bírtam ellenállni neki a piacon, így vettem 6 darabot. Egyet elhasználtam a fent említett zöldséges raguhoz, a maradék ötöt Múzsnak készítettem el töltve, magamnak elcsenve belőle két példány tönkjét. Jöjjön tehát a recept.


Töltött gomba sült zöldségekkel

5 fej gomba
1 db újhagyma
1 szelet szalonna
5 dkg túró
1 ek. tejföl
2 szelet sajt
bors
1dl víz

1 db zsenge cukkini
1 db újhagyma
1 db nagy burgonya
10 dkg koktélparadicsom (nekem ez befőttként volt itthon Múzs mamájának köszönhetően)
2 gomba tönkje
bors
kakukkfű

A gombafejeket, tönköket megpucoltam majd a kalapok mindkét oldalát megsóztam és sütőlemezre helyeztem. A tönkök közül kettőt félretettem, a többit nagyon apróra vágtam, majd egy tálba tettem. Összekevertem szintén apróra vágott újhagymával, a túróval, tejföllel (ha ez utóbbi nem áll rendelkezésre, helyettesíthetjük egy felvert tojással is), szalonnával, fűszerekkel, majd a keveréket a gombakalapokba halmoztam. A tetejükre sajt került, aztán a tepsibe öntöttem a vizet, letakartam alufóliával és mehetett a hideg sütőbe.
A sült zöldségek esetében mindent összevágtam, megfűszereztem, nem tettem rá olajat, de akinek hiányzik, tegyen, majd ráöntöttem a paradicsom befőttet. Ha friss koktélparadicsommal dolgozunk, akkor tegyünk a zöldségek alá 1 dl vizet is. Lefedtem alufóliával és mehetett a sütőbe a gomba mellé. 160 fokon 40 perc alatt elkészül.


Ez a töltött gomba nagy kedvenc volt a régi baráti társaságban. Olyannyira, hogy egy alkalommal, mikor vendégként voltunk meghíva, vendéglátóink azzal fogadtak, hogy megvettek mindent hozzá, csak készítsem el. Megtettem, s mire a többiek odaértek, meg is ettük. Próbálják ki, megéri!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...