2013. március 19., kedd

Csülök-ebéd

A hús+krumpli variációs tárházam kezd kimerülni. Egyrészt nem vagyok az a húsevő fajta, másrészt a fantáziám véges. Már egy hónapja tart a kényszer kúra, kifogytam az ötletekből. Az egyik utolsó a csülök, amit vasárnapi ebédként készítettem el Múzs nagy örömére.


Csülök burgonyával, pirított hagymával

1 egész csülök (füstölt, vagy nyers, nekem füstölt volt)
8 db közepes krumpli
1 fej vöröshagyma
bors
2 dl csülök főzőlé
1,5 dl víz
2 ek olaj
2 ek liszt


A csülköt megfőztem kuktában. A burgonyát meghámoztam, felkockáztam és a tepsibe halmoztam, meghintettem sóval, borssal, majd rátettem a csülköt, s ráöntöttem a csülök főzőlevéből az említett mennyiséget. Alufóliával lefedve addig sütöttem, míg a krumpli megpuhult, majd levettem a fóliát, hozzáöntöttem a vizet és megpirítottam az edény tartalmát.
A vöröshagymát meghámoztam, s vékonyan felkarikáztam. Megsóztam, majd alaposan beliszteztem a szeleteket. Serpenyőben olajat hevítettem, majd a forró olajban pirosra sütöttem őket.
Tálaláskor a csülköt megszórtam a hagymakarikákkal.

A továbbiakban megpróbálok majd egy-két zöldséget, s bizonyos tejtermékeket újra használni az ételkészítéshez. Meglátjuk, Nagylábú pöttyein okoz-e változást a menü módosítása. Szurkoljanak. Már nagyon unom a húst....

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...