2013. február 27., szerda

Gyors almás táska

Nem tudom, önök hogy vannak vele, de nálunk így tél vége felé az almatermés jelentős romlásnak indul. Ezt persze nem hagyhatom, így igyekszem minél többféle módon felhasználni a gyümölcsöt. A mostani desszert, vagy inkább reggeli apropóját anyukámék szolgáltatták. Nemrég ugyanis disznóvágást rendeztek, s mikor a kóstolót hozták, anyukám két gyönyörű, friss hájból készült lappal kedveskedett nekem. A lapokból krémes készült, amiből én egy falatot sem ehettem, mert Nagylábúnál a tej-kiütéssel győzött, s pöttyös Pandúrom ábrázata a védőnő és a gyermekorvos által rákényszerített engem a még erősebb diétára, azaz már tejterméket sem ehetek - egyelőre. Eszembe jutott azonban, hogy hájas tésztát csináltam én már valaha, de háj mentesen. Elő is kerestem a receptet, tölteléknek pedig adta magát a rengeteg romló alma, így míg elsőszülöttem aludt, el is készítettem a süteményt.


Almás táska

30 dkg liszt
25 dkg vaj, vagy margarin (most margarint használtam)
1 tojás fehérje a tésztába ( a sárgájával meg kentem a végén)
1 csipet só
2 ek. tejföl
6 ek. langyos víz
2 ek. ecet (10%-os)

4 db alma hámozva, reszelve
fahéjas porcukor

A sütőt előmelegítettem 160 fokra. A lisztet a margarinnal elmorzsoltam, majd hozzátettem a többi összetevőt, s simára gyúrtam a tésztát, amit aztán kétfelé vágtam, mert úgy gondoltam, hogy az egyik adag zöldséges lesz, így betettem másnapig a hűtőbe.
A tészta felét lisztezett deszkán vékonyra nyújtottam, majd kis téglalapokat vágtam, s megtöltöttem a fahéjas-cukros almával. Én nem cukroztam le előre az almát, mert úgy rengeteg levet ereszt, hanem a tésztalapokat szórtam meg a fahéjas cukorral, majd erre halmoztam egy adag almát, s ennek tetejét ismét megszórtam a fűszeres keverékkel. A tésztát ráhajtottam a töltelékre, s a széleit alaposan összeragasztottam. A kis táskák tetejét éles késsel három helyen bevágtam, majd mindet megkentem a tojás sárgjával. 25 perc alatt készre sütöttem.


Mint említettem a másik adagot zöldségesnek szántam, de Múzs megvétózta, holnap abból is almás készül, annyira jól sikerült ez a prototípus.
Gyors és finom. Csak ajánlani tudom! Készíthető sós változatban is hússal, káposztával, gombával megtöltve.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...